onsdag 25 januari 2012

Första inlägget, i den "nya" bloggen.

Jaha, nu gör jag ett nytt försök med en liten blogg igen,
har hela tiden saknat att blogga. Men har inte hittat något att skriva om.
Men nu, matlagning och bakning, det kan vara en kul grej, något att dela med sig av.
Samtidigt som man får skriva av sig och som sagt dela med sig av lite tankar och ideer!
I beskrivningen som var på den "gamla" bloggen, stod det att jag drömmer om ett eget hus.
I det huset sitter jag nu, jag har ett kök som ger mig all möjlighet i världen att baka det jag vill och känner.
Just nu är jag väldigt sugen på att testa bakrecept ut Leila Lindholms bok ”A piece of cake” när det ja som sagt gäller bakning. Och så blir det lite vardagsmat oxå. Vi kör mycket på Ica´s billiga veckan, ett bra sätt att få ideer och hjälp till varierad mat mitt i veckan, vi har börjat veckohandla och har då det mesta hemma, så det är bara att ställa sig i köket och laga. Slippa tänka, vad äter vi idag? Vem lagar osv. Mycket smidigt. Och självklart följer jag inte MAT recept slaviskt utan jag läser dem lite snabbt och så lagar jag som jag vill, ibland blir det bra ibland mindre bra. Men familjen gillar oftast det jag gör och det är väl i huvudsak det viktigaste :-) Vad det gäller bakningen så måste jag där lära mig att FÖLJA recepten.. ordentligt. Tror det kan bli mycket bra då. Men det återstår att se :-) hoppas ni vill följa med i min vardag och kom gärna med tips, komentarer och ideer! Tas tacksamt emot. Tack för mig!