tisdag 7 februari 2012

Äntligen lite bakning.

Fick äntligen bakat det där brödet som jag så länge tänkt. Vad gott det blev och vad enkelt det var. Detta kommer jag garanterat göra igen :-)) Dock glömde jag tillsätta flingsaltet, men det blev gott ändå. Men nästa gång skall det i, tror det blir ännu godare då. Receptet hittade jag i min Nya Gi Bok av Ola. ( läs i ett tidigare Inlägg)




( Bild 1: Min lilla Ebbis hjälper till. Bild 2: Sjyss in i ugen Bild 3: Kaffepaus Bild 4: Tada! Färdigt.

Det du behöver: 2dl havregryn, 5dl grahamsmjöl, 1dl linfrön, 2tsk bikarbonat, 3msk honung, 1dl hackade nötter (valfritt), 1dl rivet äpple, 4dl naturell Yoghurt, 2nypr flingsalt (glöm inte), 1dl hackade sultanrussin.

2do: Sätt ugnen på 175grader, Balnda alla ingredienser i en bunke, häll över i en brödform täckt med backplåtspapper. Grädda i 60 minuter.

Lättare blir det inte, o knappast godare heller :-)


Inga kommentarer: