söndag 19 februari 2012

Vårat fredagsmys!

Det berömda fredagsmyset (tänk vad reklam i tv påverkar oss hela tiden) både negativt och posetivs såklart. För mig är fredagsmys posetivt, mysmed familjen och äta o må gott, kan det bli bättre? Knappast, i alla fall inte om du frågar mig. Vi brukar ha traditonell fredagsmys, ja ni vet, Tacos och chips hjärtan Cocacola. Men de senaste fredagarna p.g.a vårat försök att äta lite med GI kost så har det blivit lite nyttigare och jävlar vad mycket godare det är :-) Idag, lördag har vi ialla fall haft fredags oj, lördagsmys, Med både chips, pilliröven (ja ostbågar, tänk på hur de luktar) och annat onyttigt. Men det är allt gott det oxå, speciellt nu när man inte äter det så ofta längre. Och en trevlig kväll är nu till ända dessutom. Hög tid att sova för nervösa morsan (ja mig) min äldsta (6år) dotter sover över hos kompis för första gången !?
Ja ja, färdig babblat. Nu åter till maten :-)
Här bjuder jag på lite god fredagsmys, istället för Tacos.
Stekt kyckling, kryddat med goda kryddor, som timjan, oregano och vitlök. Serverat med ungsgrönsaker: Sparris, champinjoner, lök, zuccini, paprika (röd och gul) samt sötpotatis.
Till dessa godsaker gjorde jag världens godaste sås/dipp. Nämligen ädelostsås, Ta 100gram av en ädelost du gillar, mosa den grovt med en gaffel i en skål, blanda med 2dl creme Friche. Mumsfillibamma vad gott det blev!!
Och Till efterrätt blev det, som min dotter beställt inget mindre än Apelsin och kokos smoothie! I den hade jag, 4saftiga Apelsiner, 1st banan, Några DL sojamjölk samt en nypa kokos eller två. Till det hade vi en god mörkchoklad fylld med hasselnötter. Låter inte helt fel va?

Nej nu är det hög tid att sova så jag orkar upp och arbeta imorgon.
Tack och hej, och ät för bövelen inte förmycket leverpastej!

1 kommentar:

Åse - Interiörguiden sa...

Oj så mycket gott du bjuder på, nu blev jag hungrig : )