torsdag 2 februari 2012

Gi, so far :-)

Jaha, dag två av Gi, förutom att jag åt suchi lunch igår så har det gått galant.
Är riktigt rikgit gott och detta känns bra. Kul att prova ny mat faktiskt.
Frukosten är väl svårast då det är enkelt att bara slänga i sig ett par mackor eller två,
men jag skall baka gi bröd. Förhoppningsvis idag, annars blir det imorgon!
Gjorde en nötblandning som vi har i yougurten på morgonen, super gott blev det.
I den blev det: Hasselnötter, mandelflan, pekannötter, parannötkärnor, solroskärnor, pumpakärnor, linfrön och torkad frukt (tranbär, goji, blåbär) Det var gott, mättande och gav bra tuggmotstånd.

Idag blev det en härligt goood ostomellet med kalkon.
Rörde ihop två ägg, lite vatten, salt, peppar och lite riven ost. Stekte det i pannan, la den på en bädd av blandsallad av ruccola, o annat gott. Hackade röd paprika och klippte gräslök över. Och två skivor kalkon till. Prova gärna. Så gott!!


Mat då? Jo, då det funkade det oxå. Fast jag saknar ju potatis, det är ju det bästa jag vet. Men men. Igår blev det Fläskkotletter med Linssallad. (tyvär misslyckades jag med kokningen av linserna, men det var ätbart pga. alla andra goda smaker.
2do Linssallanden:
Pressa 2 vitlöksklyftor i en skål, blanda ner 2 själklar selleri, 2 hackade rödlökar, linserna och grovt hackad bladpersilja. Servera ihop med en dressing gjord på. Olivolja, balsam vinäger samt salt och peppar. Och så goda stekta fläskkottletter till det. Och saken blev biff. Helt okej nyttig mat tycker jag :-))



Inga kommentarer: