måndag 13 februari 2012

Riktiga godsaker!!!

Dags för ett litet gottit blogginglägg, har äntligen lyckats ta mig fram till datorn, den är ständigt upptagen!
Nu tillexempel poppar vi till Electropop, ja ni vet med Oleg. Hopplöst!

Vi har lyxat otroligt mycket denna helgen. Igår tex. gjorde jag en super god (gi!?) Chocklad Mousse, som ni ser på bildena nedan. För 6 portioner behöver du: 3dl grädde, 200g riktigt god mörk choklad (70%). Vispa grädden, smält choklade, rör ned chokladen, häll upp i skålar/serveringsglas eller som jag i mina söta små tea koppar:-) Vi åt med banan till, för att få lite sött till, men man kan smaksätta med apelsin, mint eller varför inte lite kaffe? Smakskens var det, mättande och mycket smak så man behövde inte äta så mycket heller :-)


Något som jag verkligen fått dille på är Smoooooothie, nedan på bilderna är det en Hallonsmothie och en jordgubbsvariant. Hallon receptet hittade jag på baksidan av havredrycken som jag hade i :-) Hallon, havredryck, havregryn (ger en mättande kännsla), banan och hackade torkade aprikoser. Denna gíck hem som mellis hos heeela familjen.
I Jordgubbssmoothien hade jag i lime, gav en ordentligt härlig syra :-) Men passar nog bättre att surpa i sig en het sommardag än nu mitt i vintern.

Tack för ni tog er ända ner till slutraden, ses snart igen.
Då med ett recept på hitills?! godaste bönsoppan, ever.

Inga kommentarer: